cabeceras-eduloc

Destinataris: Obert a l’experimentació d’infants, adolescents, joves i famílies. A disposició de qualsevol docent o monitor de lleure per incorporar en la seva estratègia didàctica o lúdica. Adreçat a escoles, universitats i centres de lleure i d’activitats medioambientals i socials que vulguin dissenyar projectes geolocalitzats sobre el territori que els envolta.

Abast: Invitació a fer proves pilot  a qualsevol que vulgui experimentar amb l’Aprenentatge Basat en la Localització per descobrir-ne el seu potencial educatiu i lúdic.

Entitat promotora: Fundació Itinerarium

Descripció
Eduloc és un entorn tecnològic i metodològic que incorpora dispositius mòbils amb GPS per al treball en projectes sobre el territori.

Permet que qualsevol persona interessada pugui crear, individualment o en grup, itineraris, escenaris i experiències basades en la localització. Ja s’han creat més de 1.500 experiències sobre el territori arreu del món.

Wek330xaEduloc va estar reconeguda com una de les 10 millors iniciatives de Mobile Learning al món per la UNESCO, en el marc de la Mobile Learning Week 2014 celebrada a París.

Des del punt de vista tecnològic compta amb dos components: un espai web que permet a l’usuari crear escenaris i activitats basades en la localització en una àrea concreta del territori i una App per a dispositius mòbils Android, iPhone i iPad que permet a l’usuari viure l’experiència sobre el territori a partir dels escenaris i activitats creats per altres.

EDULOC permet sobreposar capes d’informació virtual sobre el món real i possibilita l’Aprenentatge Basat en la Localització:

• Promou l’aprenentatge de continguts, competències, habilitats i valors vinculats al territori… treballant el currículum local.
  • Convida a recórrer itineraris lúdics que ‘emocionen’ el participant gràcies a la combinació dels diferents mèdia amb jocs de localització i enigmes construïts a partir d’una metodologia pròpia.
  • Incideix en la comunitat local donant a conèixer les activitats d’Aprenentatge Servei realitzades pels alumnes… buscant la utilitat social.
  • Amb la suma i la força de tots: treballant en xarxa i compartint informació local i escenaris i potenciant l’empreneduria.

ImprimirEduloc té també una clara filosofia inclusiva i acosta les noves tecnologies a les persones amb necessitats especials. La Fundació Itinerarium prepara trobades a centres educatius i entitats socials perquè tothom pugui apendre mentre crea informació amb el seu dispositiu mòbil. La comunicació és essencial per a tots/es ells/es.

Web del projecte:  eduloc.net
Responsable Pau Vives – pvives@itinerarium.cat