I Premi Anna Vives

I Premi Anna Vives a l’empresa més inclusiva

El premi, organitzat per la Fundació Itinerarium, reivindica la integració de les persones amb necessitats especials a les empreses. Actualment només un 25’7% tenen feina. El president de la Generalitat de Catalunya Carles Puigdemont ha lliurat, el dijous 25 de maig a les 19:30h (al Banc d’Acció Social: C/Santander 74 de Barcelona) el I Premi Anna Vives que busca identificar i distingir iniciatives actives per part d’empreses o emprenedors que promoguin l’autèntica inclusió social de les persones amb necessitats especials. Aquest premi vol fomentar la integració laboral de les persones amb necessitats especials a les empreses. El Premi pretén que cada dia més empreses creguin de veritat amb les capacitats de les persones amb necessitats especials i les incloguin, contractades, en els seus equips. Només un 25’7% d’aquest col·lectiu, una de cada quatre persones en edat de treballar, tenen actualment feina.

IMG_5230 copia

El Jurat

El jurat del I Premi Anna Vives està format pels cinc patrons de la Fundació Itinerarium: Sr. Narcís Vives, president de la Fundació Itinerarium, la Sra. Luz Rello, emprenedora europea, creadora de Change Dyslexia, el Sr. Xavier Estrada Fernández, àrbitre internacional FIFA, la Sra. Carme Sayós, advocada i la Sra. Paula Pérez, directora de la Fundación Evolución de l’Argentina. I cinc persones especialitzades en diferents temàtiques: Sr. Vicente del Bosque, exseleccionador espanyol (Esport); Sra. Glòria Canals (Directora d’Aura Fundació,Social); Sr. Bernat Soler, periodista, (Comunicació); Sr. Enric Crous, adjunt Presidència d’Estrella Damm (Empresa); i la Sra.Montse Vidal, locutora de RAC105, (Música/Espectacles).

El premi és una escultura en forma de A amb la lletra de l’Anna Vives, dissenyadora amb Síndrome de Down, simbolitzant la màxima expressió del concepte ‘Sumant Capacitats’.

Orange I Premi Anna Vives pel projecte TeloReciclo

El projecte ‘TeloReciclo’ d’Orange guanya el I Premi Anna Vives organitzat per la Fundació Itinerarium. ‘TeloReciclo’ és una iniciativa on hi participen cobrant persones amb dificultats intel·lectuals que recullen telèfons mòbils en desús amb l’objectiu de fomentar el
seu reciclatge. El projecte està promogut per Orange, juntament amb l’entitat social ‘A Toda Vela’ d’Almeria i l’empresa ecosocial de missatgeria ‘Koiki’. Rocío Miranda de Larra, directora de RSC i Sostenibilitat d’Orange a Espanya, ha rebut el guardó en forma de la lletra A de la dissenyadora Anna Vives.

webfundteloreciclo

El jurat ha valorat la suma de capacitats d’Orange amb aquestes dues entitats -A Toda Vela i Koiki-, així com la seva innovació al ser un projecte nou. ‘TeloReciclo’ neix a Almeria amb la previsió d’extendre’s a altres comunitats com Catalunya amb l’objectiu d’augmentar el número de telèfons mòbils reciclats i conscienciar sobre els beneficis que aquesta acció té sobre el medi ambient. A Espanya hi ha més de 50 milions de dispositius mòbils, dels quals, un 44% acaba, segons un informe de la Sheffield Hall University, en un calaix. Aquests mòbils en desús integren elements altament contaminants, com el liti de les bateries, i per tant el seu reciclatge es converteix en una necessitat urgent i una prioritat per al medi ambient. Més del 90% dels components d’un mòbil són reutilitzables.

En aquest projecte, ‘TeloReciclo’ d’Orange, dóna feina a persones de l’entitat ‘A Toda Vela’ d’Almería, que són els encarregats de recollir els mòbils per la ciutat. Totes aquestes persones han rebut formació prèvia sobre reciclatge i altres qüestions que puguin ser requerides per les persones que els entreguen els seus dispositius per reciclar. La recollida dels mòbils es fa en visites a domicili i en events. Tothom qui ho vulgui, en aquests moments només a Almeria, pot solicitar la recollida del seu mòbil des del web www.teloreciclo.es o en qualsevol de les botigues Orange de la ciutat.

‘TeloReciclo’ d’Orange té un triple benefici: genera llocs de feina a persones amb necessitats especials, col·labora a mantenir un entorn sostenible gràcies al reciclatge i la sensibilització a la societat de les capacitats del col·lectiu.

Reconeixement al Banc d’Acció Social i a l’Obra Social ”La Caixa”

El I Premi Anna Vives també ha reconegut al Banc d’Acció Social de productes no alimentaris, inaugurat aquest mateix dijous, situat al barri de Sant Martí de Barcelona. La Fundació Itinerarium valora la seva imprescindible feina, feta amb voluntaris, i que dóna productes de primera necessitat a persones en risc d’exclusió. Cada mes 3.500 famílies de 30 entitats dels barris de la Verneda, Sagrera, Sant Andreu, Clot i Poble Nou se’n beneficien. Sabó, roba, colònia, bolquers o plats i coberts són alguns dels productes bàsics que des del Banc d’Acció Social, amb la col·laboració de l’Obra Social ”La Caixa”, arriben a tots ells. Una de les claus del Banc d’Acció Social és la traçabilitat: informen al detall a les empreses que donen excedents de productes d’on va a parar tot el seu material i qui ho rep.