Inclusive Football

inclusviefootblal

Metodologia creada per la Fundació Itinerarium on els nois/es -amb i sense necessitats especials-entrenen i juguen a futbol junts dins la mateixa estructura d’un club esportiu.

Les proves pilot que portem fent demostren la seva efectivitat: millorant la formació del futbol base del club, creant relacions d’amistat noves, potenciant l’empatia i una educació centrada en els valors. Es redueixen també els insults dels pares a les grades entenent que formen part d’un club social reconegut.

La metodologia ‘Inclusive Football’ està realitzada amb l’assessorament de l’àrbitre internacional de Primera Divisió Xavier Estrada i el seleccionador espanyol de futbol Vicente del Bosque.

La iniciativa, pionera a tot el món, ja es realitza a alguns clubs amb gran èxit. Volem replicar el model a 10 clubs més en un any.

La Fundació Itinerarium compta amb un seguit de professionals del món social i esportiu que desenvolupen i gestionen aquesta metodologia als clubs de futbol, seleccionant les persones amb necessitats especials, així com els entrenaments i la coordinació amb el club perquè s’hi afegeixin nois/es d’altres categories: especialment alevins.

La Fundació Itinerarium selecciona els clubs i els reconeix amb el segell ‘Inclusive Football’ reconegut per Secretaria General de l’Esport de la Generalitat de Catalunya.

Cada any la Fundació organitza un campionat per promocionar aquest nou esport amb el suport de personalitats destacades del món del futbol.

Els padrins són l’Anna Vives i l’Álvaro Del Bosque.

Web del projecte: inclusivefootball.net
Responsable: Marc Vives  – marcvives@itinerarium.cat