Tercera sessió ‘Inclusive Football’ amb l’Aleví del FC Barcelona

La metodologia ‘Inclusive Football’ de la Fundació Itinerarium consisteix a entrenar i jugar conjuntament alevins de clubs amb nois i noies amb necessitats especials. La fórmula permet als nens de 11-12 anys, en aquest cas del Barça, posar-se en la pell de persones que tenen moltes més dificultats. En els entrenaments són els propis alevins del Barça qui amb un antifaç es tapen els ulls, i són els nois/es amb necessitats especials els que els guien en la conducció de la pilota. Fins i tot aquest exercici els ajuda després en els seus partits de lliga a millorar la intuïció i posició al camp. Però sobretot els ajuda a ser millors persones i a desenvolupar valors que els marcaran de per vida i segur els faran arribar més lluny.

unnamed (2)
Els tècnics del futbol base del Barça, que van rebre molt bé la proposta des del primer dia, veuen en la metodologia ‘Inclusive Football’ de la Fundació Itinerarium una eina clau perquè els nois del club pugin amb valors i aprenguin empatia, superació i treball en equip.
L’aleví D del FC Barcelona, ​​recentment campió de lliga, va realitzar ahir a la tarda la tercera trobada amb nois i noies amb necessitats especials. La metodologia inclusiva ha estat creada amb el suport del seleccionador de futbol Vicente del Bosque -que té el seu fill Álvaro amb Síndrome de Down- i l’àrbitre de primera divisió Xavier Estrada. Aquests mateixos nois de l’Aleví D ja van jugar amb ells en el Dia del Futbol Inclusiu que es va celebrar a Santa Coloma de Gramenet i on es va viure el primer derbi inclusiu de la història.

13239251_1069528699753036_1329690106880197510_n
En la tercera sessió els alevins i els nois/es amb necessitats especials del ‘Barça Inclusiu’ van voler tenir un gran detall amb la Sara. La Sara, que va jugar amb el Barça a Santa Coloma, té hidrocefàlia i ha estat recentment operada amb èxit. Tots van voler donar-li ànims amb una foto de grup.
Font: Mundo Deportivo

Sense respostes a "Tercera sessió 'Inclusive Football' amb l'Aleví del FC Barcelona"