Tres projectes amb eduLOC, semifinalistes del Premi d’Innovació Educativa de Fundació Telefònica

La setmana passada es van donar a conèixer els semifinalistes del Premi d’Innovació Educativa de Fundació Telefónica, en el qual s’hi han presentat 1.700 projectes de diferents països. Tres dels projectes seleccionats incorporen eduLOC, l’eina d’aprenentatge basat en la localització desenvolupada per Fundació Itineràrium.

Itinerarios és un projecte presentat pel docent Josep Torrents que tenia l’objectiu de fomentar la col·laboració entre escoles d’Europa i Llatinoamèrica. Alumnes de secundària havien de dissenyar un itinerari per una altra escola, i que aquesta el realitzés. Per aconseguir-ho es van utilitzar dispositius mòbils i l’aplicació eduLOC.

El Mòbil, la Màquina del temps és un projecte realitzat pels alumnes de la UEC l’Afrau que consisteix en la creació d’una gimcama geolocalitzada amb elements de Realitat Augmentada al poblat ibèric del Castellvell de Solsona. Amb l’aplicació Eduloc instal·lada al telèfon mòbil, alumnes i visitants poden descobrir com vivien els ibers fa uns 2500 anys.

Como científicos és un projecte realitzat per l’Escuela Primaria Colegio Newlands de Adrogué, Buenos Aires, Argentina que també utilitza Eduloc.

Ara, quatre equips formats per reconeguts experts decidiran quins són els projectes finalistes d’aquesta edició del Premi d’Innovació Educativa. Els resultats es podran conèixer la primera setmana d’Agost. Des de Fundació Itineràrium desitgem molta sort als docents que s’han animat a utilitzar eduLOC per generar experiències d’aprenentatge innovadores i estimulants pels alumnes.

El següent vídeo mostra el treball realitzat pels alumnes de la UEC l’Afrau durant la creació de l’itinerari a Solsona:

La semana pasada se dieron a conocer los semifinalistas del Premio de Innovación Educativa de Fundación Telefónica, en el que se han presentado 1.700 proyectos de distintos países. Tres de los proyectos seleccionados incorporan eduLOC, la herramienta de aprendizaje basado en la localización desarrollada por Fundació Itineràrium.

Itinerarios es un proyecto presentado por el docente Josep Torrents que tenía el objetivo de fomentar la colaboración entre escuelas de Europa y América Latina. Alumnos de secundaria tenían que diseñar un itinerario para otra escuela, y que ésta lo realizara. Para conseguirlo se utilizaron dispositivos móviles y la aplicación eduLOC.

El Móvil, la Máquina del tiempo, es un proyecto realizado por alumnos de la UEC l’Afrau que consiste en la creación de una gimcama geolocalizada con elementos de Realidad Aumentada en el poblado ibérico de Castellvell de Solsona. Con la aplicación eduLOC instalada en el teléfono móvil, alumnos y visitantes pueden conocer como vivían los íberos 2.500 años atrás.

Como científicos es un proyecto realizado por la Escuela Primaria Colegio Newlands de Adrogué, Buenos Aires, Argentina que usa también Eduloc.

Ahora, cuatro equipos formados por reconocidos expertos decidirán cuáles son los proyectos finalistas de esta edición del Premio de Innovación Educativa. Los resultados se podrán conocer la primera semana de agosto. Desde Fundació Itineràrium deseamos mucha suerte a los docentes que se han animado a utilizar eduLOC para generar experiencias de aprendizaje innovadoras y estimulantes.

El siguiente vídeo muestra el trabajo realizado por alumnos de la UEC l’Afrau durante la creación del itinerario en Solsona:

Sense respostes a "Tres projectes amb eduLOC, semifinalistes del Premi d'Innovació Educativa de Fundació Telefònica"