II Jornada SES

II Jornada SES “La cultura ètica en l’esport base: consolidació de pràctiques educatives”

El secretari general de l’Esport defensa el potencial de l’esport i l’activitat física per a “adquirir valors constructius i transformar positivament la societat”

El secretari general de l’Esport, Ivan Tibau s’inaugura al Museu i Centre d’Estudis de l’Esport Dr. Melcior Colet, de Barcelona, ​​la II Jornada SES “La cultura ètica en l’esport base: consolidació de pràctiques educatives”, organitzada per la Fundació Itinerarium, que va comptar amb interessants ponències i debats al voltant de projectes existents en el foment dels valors nens i joves a través de l’esport, entesos com una “eina potent per a la transformació positiva de la societat”.

Ivan Tibau, ha compartit l’obertura de la jornada amb Carmen Salcedo, directora del projecte SES (Sports Ethic Seal), i Narcís Vives, director de la Fundació Itinerarium. Vives assegurar que l’activitat física i l’esport són “una eina potent per a l’adquisició de valors constructius i per a la transformació positiva de la societat”, ja que “gràcies a la seva gran potencial emocional, poden promoure el benestar personal i la cohesió social” , i ha afegit que per convertir aquest potencial en una realitat “cal promoure aquells aspectes més valuosos del sistema esportiu i la seva transformació perquè l’activitat física i esportiva posi sempre, abans de res, la persona, en un sentit integral”.

IIses

El Segell de Garantia Ètica per a l’esport base SES (Sports Ethic Seal) és una distinció pionera al món per a clubs, escoles, campus o federacions dedicades a la formació esportiva infantil i juvenil. Amb el SES s’aconsegueix, per part de l’entitat, un reconeixement públic del seu compromís i pràctica provats en el foment dels valors ètics a través de l’esport. A través d’aquest segell, es vol garantir entorns esportius que previnguin conductes de risc, i ajudin els més petits a adquirir valors saludables i positius per a una convivència responsable, constructiva i solidària. Narcís Vives ha subratllat la importància de “teixir una xarxa” per executar els programes educatius com aquest, per “aprendre un dels altres de les experiències i compartir les problemàtiques que surtin”.

Després de la inauguració de l’activitat, es van fer tres grups per treballar en comú aspectes concrets. Lorena Cos, psicòloga esportiva, va ser dinamitzat el primer, centrat en les eines per enfortir la capacitat dels entrenadors en la transmissió de valors; Alejandro Hervás, de l’Equip SES, va treballar al voltant de la implicació de l’entorn sociofamiliar en la promoció de la cultura ètica en el context esportiu, mentre que Juan Méndez, professor de Filosofia, va coordinar un debat sobre les mesures organitzatives que poden generar un ecosistema educatiu en l’esport base.

L’ètica en l’esport base

A la part final de la jornada, el subdirector general d’Activitats Esportives i Infraestructures del Consell Català de l’Esport (CCE), Oriol Marcé, va participar en una taula rodona en la qual es va reflexionar sobre propostes i accions immediates per potenciar l’educació ètica en el dia a dia de l’esport base. Oriol Marcé va explicar el marc legal que permet a la Generalitat utilitzar diferents eines per implementar les polítiques esportives, com ara campanyes i jornades de sensibilització i informació; la formació destinada als diferents agents i figures de l’esport; la regulació normativa desplegant la Llei de l’Esport, i l’impuls de projectes per a la promoció i pràctica dels valors en l’esport, amb altres administracions i departaments, i amb agents i entitats del sector i de la societat.

Sense respostes a "II Jornada SES"