proniño03

Destinataris: Docents d’educació primària i secundària.

Abast: Més de 15.000 docents de tretze països d’Amèrica Llatina que s’estan formant en innovació educativa a través de les TICs.

Entitat promotora: EducaRed (Fundació Telefónica).

“Red Aulas Fundación Telefónica” és un projecte d’innovació educativa que es va iniciar l’any 2007 i que té l’objectiu de desenvolupar una comunitat activa d’educadors formats i sensibilitzats per promocionar als seus centres:

• L’aprenentatge col · laboratiu i en xarxa de tot l’alumnat.
  • El desenvolupament de valors i pràctiques inclusives que assegurin l’atenció educativa a tot l’alumnat.
  • La innovació pedagògica per a una educació de qualitat, orientada a evitar la deserció escolar i crear oportunitats reals de futur per als infants i els adolescents en risc o situació de treball infantil.

Per aconseguir-ho, el projecte proporciona als centres participants:

• Accés a la Red Proniño de Educadores, una comunitat internacional d’aprenentatge, intercanvi ytrabajo cooperatiu.
  • Un pla de formació presencial i en línia en l’ús de les TIC i la innovació pedagògica.
  • Instal · lació d’Aules Fundación Telefònica, dotades d’equipament informàtic i accés a Internet.

Web del projecte: red-pronino
Responsable: Carmen Salcedo – csalcedo@itinerarium.cat